علت لرزش لباسشویی الجی

علت لرزش لباسشویی

 

 

بررسی کنید لباسشویی در محل قرارگیری، تراز باشد. برای تراز کردن ماشین لباسشویی هر چهار پایه‌های زیر دستگاه قابل نتظیم می‌باشد.

پایه‌ها را در ارتفاع مناسب تنظیم کنید و پس از تراز شدن، مهره‌های قفل را به طرف بالا و کف ماشین مستحکم کنید.

باید وزن لباسشویی روی چهار تا پایه تقسیم شود و لباسشویی لقی نداشته باشد.

برای تراز کردن ماشین لباسشویی می‌توانید از ابزار تراز یا اپلیکیشن‌های تراز که قابل نصب روی گوشی همراه است استفاده کنید.

محل قرار گیری لباسشویی ال جی حائز اهمیت است. زیر پایه‌های دستگاه نباید شی خارجی از جمله چوب “پلاستیک” کاشی گذاشته شود. لباسشویی نباید روی موکت یا پارکت قرار گیرد.

چنانچه دور خشک کن بسیار بالا باشد ممکن است این اتفاق بیافتد، بهتر است دور خشک کن را روی 800 یا 1000 تنظیم کنید.

در صورتی که لباس‌ها سنگین باشند بهتر است از دور 400 استفاده کنید.

علت تکان خوردن و لرزش لباسشویی ال جی چیست؟

 

برای تراز کردن ماشین لباسشویی می‌توانید از ابزار تراز یا اپلیکیشن‌های تراز که قابل نصب روی گوشی همراه است استفاده کنید.

لرزش لباسشویی

لباس‌های داخل درام بیش از حد سنگین نباشد (مقدار لباس‌ها نباید بیشتر از 2/3 ظرفیت دیگ باشد). در صورتی که حجم لباس‌ها کم باشد نیز ممکن است مشکل لرزش پیش آید.

قواره لباس‌ها را بررسی کنید، به این معنی که تکه‌های بزرگ مانند حوله و ملحفه را با لباس‌های قواره کوچک داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید.

اگر لرزش فقط در لحظه ابتدا (که درام شروع به چرخش می‌کند) وجود دارد و به محض اینکه دور بالا رفت کامل قطع شد، طبیعی است (به علت عدم تعادل).

توجه: در مدل‌های 11،10.5 و 12 کیلویی به دلیل نوع طراحی، در چرخش‌های اولیه لرزش و صدا را دارد، کاملا طبیعی است.

در صورت عدم رفع ایراد نیاز به بررسی و تعمیرات لباسشویی می‌باشد.

مسطح نبودن زمینی که دستگاه روی آن قرار دارد، یا تراز نبودن پایه های ماشین لباسشویی یا خوردگی و یا ساییدگی نوارهای لرزش گیر داخلی می توانند دلایلی برای لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی می باشند.

رفع لرزش لباسشویی

در صورتی که با این مشکل مواجه شدید سریعا برای رفع آن یعنی در واقع تعمیر آن اقدام کنید چونکه با هر استفاده به اجزا بیشتری آسیب خواهد رسید و هزینه تعمیرات بالا خواهد رفت ، لرزش و حرکت ماشین لباسشویی به اطراف مخصوصا زمانیکه دستگاه در انتهای سیکل کار خود یعنی خشک کن قرار دارد ممکن است برای شما نگران کننده به نظر برسد، به خصوص وقتی که این مشکل با سرو صدای زیادی همراه می شود که علت بروز این مشکل استفاده نادرست از دستگاه و یا نقض فنی دستگاه می باشد. تعمیر لباسشویی ال جی گاهی می تواند راحت باشد و شما می توانید مشکل را برطرف کنید.

 

مواردی که باعث لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی می شوند:

 

تراز نبودن زمینی که ماشین لباسشویی روی آن قرار می گیرد:

تراز بودن زمین یکی از نکاتی است که به آن توجه زیادی نمی شود. اما در واقع عدم تراز بودن زمین تاثیر بسیاری روی لرزیدن ماشین لباسشویی می گذارد. برای تراز کردن از ابزار مهندسی باید استفاده کنید. اگر این ابزار را در اختیار ندارید دستگاه را بر روی یک تخته قرار دهید.

 

نکته:

اگر دستگاه را تازه خریداری کرده اید حتما پیچ ترنسلیت را از پشت آن باز کنید، این پیچ یا بست ها برای جلوگیری از حرکت کردن دیگ لباسشویی در هنگام حمل و نقل تعبیه شده اند و باز نکردن آن ها لرزش ماشین لباسشویی را پی دارد.

 

تراز کردن ماشین لباسشویی توسط تنظیم پایه های آن:

با استفاده از پایه ماشین لباسشویی، می توان دستگاه را نسبت به سطح زمین تراز کرد. دو پایه جلویی ماشین لباسشویی از یک مکانیزم تراز بندی به همراه یک قفل برخوردار می باشند. هر پایه را باید چرخانده (به صورت پیچ ) و در ارتفاع مناسب تنظیم شود و سپس قفل آن فعال شود (اگر قفل وجود داشت) تا دستگاه نسبت به سطح زمینی که روی آن قرار گرفته تراز شود و هیچ لرزشی نداشته باشد.

اگر پس از انجام این کار پایه های عقبی خودشان تنظیم شدند که هیچ. وگرنه پایه های عقبی را هم همانند پایه های جلویی تنظیم کنید. دستگاه را روی زمین قرار داده و آن را تکان دهید، تا از تراز شدن صد در صد آن اطمینان حاصل کنید. از پدهای ضد لرزش زیر دستگاه هم می توانید استفاده کنید تا از لرزش جلوگیری شود.

در صورتیکه پایه های دستگاه شکسته یا فاقد سر پوش پلاستیکی هستند، پایه های جدید با توجه به مدل دستگاه تهیه کنید و آن ها را تعویض کنید. برای این کار می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

قرار نگرفتن لباس ها در کف دیگ ماشین لباسشویی:

شرکت های مختلف برای رفع این مشکل، به دنبال بالانس کردن لباس ها در مخزن شستشو بوده اند. در کل این روشن به اینصورت است که از اختلافات نیروی لازم برای بالا بردن لباس ها در دیگ پایین افتادن لباس ها در مخزن استفاده کرده و دور موتور را در لحظه ی کاهش بار روی موتور کم می کنیم. استفاده دستگاه از این روش باعث پخش شدن یک دست لباس ها در دیگ شده و از ایجاد لرزش جلوگیری می کند.

در صورتیکه دستگاه این کار را به درستی انجام ندهد باعث ایجاد لرزش می شود و برای برطرف کردن این مشکل باید عیب یابی لباسشویی ال جی و تعمیر آن را به تکنسین متخصص سپرد.

چند مورد دیگر که باعث لرزش بیش از حد
لباسشویی می شوند به طور خلاصه توضیح
می دهیم:

بلبرینگ دیگ:

یکی از مهم ترین قطعات دیگ می باشد که در صورت معیوب شدن باعث ایجاد لرزش و سروصدا در ماشین لباسشویی می شود.

خرابی فلکه ی آبکش یا همان فولی: فلکه آبکش (فولی) که تسمه از یک طرف روی آن سوار می شود و از طرف دیگر به قسمت گرداننده موتور متصل می شود تا آبکش را به چرخش در آورند. خرابی این قطعه هم می تواند باعث ایجاد لرزش شود.

 

وزنه های بالانس:

این وزنه ها به قسمت بیرونی دیگ دستگاه برای ایجاد بالانس قرار داده شده اند. اگر این وزنه ها به هر دلیل جدا شوند حتی به مقدار کم باعث ایجاد لرزش خواهند شد.

 

قطعات دیگ:

اگر به هر دلیلی قطعات مخزن دیگ لباسشویی معیوب شده باشند باعث ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی می شوند.

خدمات میهن تعمیر شامل

تعمیر یخچال

تعمیر پکیج

تعمیر تلوزیون

تعمیر آبسردکن

تعمیر ماشین ظرفشویی 

تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر تستر 

تعمیر مایکروویو

و دیگر خدمات مربوطه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *