تعمیر لباسشویی در مشهد براتی 09157002898

تعمیر لباسشویی درمنزل ، مشهد ، براتی 09157002898

چند نکته ضروری برای مراقبت از ماشین لباسشویی وتمیز کردن آن

ماشین لباسشویی یکی از مهمترین لوازم منزل به حساب می‌آید که باید به خوبی از آن مراقبت کرد. یکی از نکات مراقبت از ماشین لباسشویی تمیز نگه داشتن، ضدعفونی کردن و شستن ماشین لباسشویی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماشین لباسشویی در دسته پرکاربردترین لوازم خانگی قرار می‌گیرد و مانند دیگر وسایل به نظافت نیاز دارد. اغلب افراد تصور می‌کنند چون این وسیله خود فرایند شستشو را انجام می‌دهد، احتیاجی به تمیز کردن ندارد. این درحالی است که فضای داخلی ماشین لباسشویی دارای درزها و شکاف‌ های فراوانی است که محل تجمع باکتری‌ها هستند. رطوبت نیز می‌تواند عامل مهمی برای رشد و تکثیر کپک باشد. بنابراین هر چند وقت یکبار تمیز و ضدعفونی کردن لباسشویی را در برنامه خود قرار دهید. چگونه ماشین لباسشویی را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

تمیز کردن لباسشویی

چرا لباسشویی را باید تمیز کنیم؟اغلب ما گمان می‌کنیم چون لباسشویی خود یک وسیله شوینده به حساب می‌آید، پس خود به خود تمیز هم می‌شود. اما این تفکری غلط است. جالب است بدانید، ماشین لباسشویی در حین شستن لباس‌ها، بیشتر در معرض باکتری و آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. تمام مراحل شستشو در ماشین لباسشویی، با آب ولرم رو به سردی انجام می‌شود. بیشتر اوقات این دما برای ازبین بردن میکروب‌هاکافی نیست و میکروب و باکتری‌های موجود در لباس‌های کثیف، در حین شستشو در این درزها و شکاف‌ها قرار می‌گیرند و زمینه را برای رشد قارچ و کپک فراهم می‌کنند.

مواد شوینده باقی مانده و املاح سختی که درون آب‌ وجود دارند در این محیط شروع به رسوب‌گذاری می‌کنند. درنهایت، همه این شرایط باعث می‌شوند دیگ ماشین کثیف شده و لباس شما به طور کامل تمیز و ضدعفونی نشده و تیره به نظر برسد. به مشاوره رایگان نیاز دارید، با تعمیر لباسشویی در منزل ، مشهد در خدمت شماییم

اجزای مهم برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی باید اجزایی را که در زیر برشمرده‌ایم جداگانه تمیز کرد:

  • لاستیک در ماشین لباسشویی
  • محفظه جاپودری ماشین لباسشویی
  • فیلتر ماشین لباسشویی
  • در ماشین لباسشویی
  • محفظه دیگ ماشین لباسشویی

علت بوی بد لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می‌گیرد؟بیشتر ماشین لباسشویی‌ها در صورتی که درست تمیز نشوند بوی نامطبوع می‌گیرند. علت این بو، رشد میکروارگانیسم‌ها داخل محیط گرم و مرطوب ماشین لباسشویی است. مواد شوینده و نرم‌کننده باقیمانده در ماشین لباسشویی هم محیط مناسبی برای رشد قارچ و باکتری‌ها فراهم می‌کند. وقتی شرایط کافی برای رشد این عوامل وجود داشته باشند، بوی نامطبوعی داخل ماشین لباسشویی به وجود می‌آید که بسیار آزاردهنده است. البته وقتی برای رهن و اجاره‌خانه و بعد اسباب‌کشی می‌کنید حتما برای نصب در محل جدید باید آن را سرویس کنید و احتمالا به این مشکل برنخواهید خورد.

چه دلایلی سبب ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی می‌شود؟

اگر لباس‌های خیس را مدت طولانی از ماشین لباسشویی خارج نکنید. قارچ و بوی بد در ماشین لباسشویی به وجود می‌آید.بستن در ماشین لباسشویی بعد از تمام شدن کار دستگاه سبب می‌شود محیط داخل آن مرطوب باقی بماند و این رطوبت محیط شرایط ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی را فراهم می‌کند.خشک نکردن لاستیک دور در ماشین لباسشویی بعد از هر بار شستشو هم محیط مناسبی برای رشد و عوامل ایجاد کننده بوی بد ماشین لباسشویی هستند.تمیز نکردن جاپودری هم که به دلیل فراهم آوردن محیط مناسب برای رشد باکتری و قارچ‌ها، باعث ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی می‌شود.سرویس نکردن سالیانه و عدم رسیدگی به ماشین لباسشویی چگونه مانع ایجاد بد ماشین لباسشویی شویم؟

۱- سعی کنید بعد از چند بار شستشو برای یک دور هم که شده از شستشو در حالت آب گرم ماشین لباسشویی استفاده کنید. با این کار هر گونه مواد ایجادکننده بوی نامطبوع باقیمانده در ماشین لباسشویی از بین می‌روند.

۲- از شوینده‌هایی معتبر و باکیفیت برای ماشین لباسشویی استفاده کنید. این مواد قدرت شستشویی بالایی دارند اما کف زیادی تولید نمی‌کنند و مانع ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی خواهند شد.

۳- بعد از شستشو، لباس‌ها را سریعاً از ماشین لباسشویی خارج کنید و در ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا محیط داخلی آن خشک و رطوبت آن تبخیر شود و هوا داخل آن به‌خوبی جریان داشته باشد.

تعمیر لباسشویی در منزل ، مشهد براتی

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

۱- برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی هر چند وقت یک‌بار (بعد از هر ۱۰ بار شستشو) فیلتر پمپ تخلیه را تمیز کنید.

۲- جای پودر را هر شش ماه یک‌بار کامل بشویید. به‌خصوص اگر از مایع ماشین لباسشویی و نرم‌کننده استفاده می‌کنید چون همیشه مقدار کمی‌از این مواد داخل جا پودری باقی می‌مانند و سبب بروز بوی بد ماشین لباسشویی خواهد شد.

۳- هر شش ماه یک‌بار دو لیوان سرکه سفید را در داخل ماشین لباسشویی ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه در ماشین لباسشویی را ببندید تا از شر بوی بد ماشین لباسشویی خلاص شوید. بعد ماشین لباسشویی را در داغ‌ترین و طولانی‌ترین حالت تنظیم کنید. می‌توانید مقداری جوش شیرین اضافه کنید و محلول ترکیبی دست‌ساز یعنی دو پیمانه سرکه سفید با نیم پیمانه جوش شیرین بسازید و از این ترکیب استفاده کنید.

۴- از شوینده‌های تجاری استفاده کنید. بعضی از این مواد شوینده را می‌توانید همراه لباس‌ها هم استفاده کنید.

۵- از سفید کننده استفاده کنید و ماشین لباسشویی را در بیشترین زمان و حرارت قرار دهید تا با سفید کننده ضدعفونی شود.

۶- لاستیک اطراف در ماشین لباسشویی را با پاک کننده ملایم یا سرکه و آب تمیز کنید. این لاستیک‌ها مرکز اصلی رشد قارچ و کپک هستند.

۷- در ظرف اسپری تمیز، یک فنجان سرکه و یک‌ چهارم فنجان آب لیموترش بریزید. این محلول را به داخل لاستیک و اطراف آن اسپری کنید و به مدت نیم‌ ساعت منتظر بمانید تا سرکه و لیمو ترش به داخل کاملاً نفوذ کنند. سپس یک پارچه حوله‌ای را آغشته به همین محلول کنید و لاستیک و لایه‌های داخلی ماشین لباسشویی را با دقت پاک کنید.

۸- از جرم گیرهای ماشین لباسشویی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی استفاده کنید.

۹- سرویس کردن سالانه هم سبب از بین رفتن بوی بد ماشین لباسشویی خواهد شد. سعی کنید حداقل سالی یک‌بار ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا در طول سال هم نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی پیدا نکنید و هم از بو گرفتن آن جلوگیری کرده باشید. یکی دیگر از عوامل به وجود آورنده بوی بد در ماشین لباسشویی گیر کردن لباس یا شی‌ء در قسمت فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی و عدم تمیز کردن این فیلتر است؛ که در سرویس کردن این مشکل هم برطرف می‌شود.

برای برطرف کردن تمامی ایرادات انواع لباسشویی در مشهد و حومه میتوانید با تکنیسین های میهن تعمیر تماس بگیرید. مشاوره همه روزه رایگان ساعت 9تا 10 شب با مهندس حمیدی09352213485 و براتی 09157002898 یا مشکل خود را واتساپ کنید به 09157002898

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر لباسشویی درمنزل ، مشهد ، براتی 09157002898»

    1. نویسنده سایت

      باسپاس از اعتماد شما به کادر میهن تعمیر..
      کاری جز وظیفه نبوده و رضایت شما لطف به ماست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *