تعمیر، تعویض قفل درب لباسشویی در مشهد، 0915700289براتی

دلایل قفل شدن درب لباسشویی.

بعد از پایان کار ماشین لباسشویی، باید بتوانید به راحتی درب آن را باز کنید؛ قفل درب ماشین لباسشویی برای جلوگیری از بیرون آمدن آب است، (بخصوص مدلهای درب از جلو). این به منظور ایمنی در مکانیسم شستشوی ماشین لباسشویی هست. اما اگر درب آن گیر کرده باشد و باز نشود به احتمال زیاد مشکل خاصی در قفل ایجاد شده است. در ادامه خواهیم فهمید که…

  •  چرا درب ماشین لباسشویی گیر کرده باز نمیشود و  علت قفل شدن درب لباسشویی  چیست ؟ و چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم ؟
نگران نباشید.گاها با یک مشاوره ی رایگان مشکل قابل حل است.

بیشترین سئوالاتی که توسط کاربران پس از مواجه با این خرابی ثبت شده است شامل:

  1. چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم ؟
  2. دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟
  3. چرا در ماشین لباسشویی باز نمیشه ؟
  4. علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟
  5. چگونه درب ماشین لباسشویی lg را باز کنیم ؟
  6. علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست ؟

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم ؟

پس از پایان شستشو یا قبل از آن بنا به دلایلی که در ادامه مقاله به شرح کامل آن میپردازیم ممکن است با کشیدن دستگیره، درب ماشین لباسشویی باز نشود. حال میخواهیم بدانیم که چگونه درب ماشین لباسشویی را زمانی که گیر کرده و قفل شده است باز کنیم؟ علت باز نشدن شامل:

  1. فعال بودن قفل کودک
  2. تمام نشدن شستشو
  3. تخلیه نشدن آب
  4. خرابی دستگیره
  5. خرابی لولا
  6. خرابی میکروسوییچ
  7. بار گیری لباس با وزن بیش از حد استاندارد
  8. گیر کردن لباس
  9. داغ شدن بیش از حد موتور
  10. خرابی برد فرمان

با دنبال کردن این مقاله به توضیح گام به گام از مشکلاتی که در بالا اشاره شد میپردازیم و مراحل تعویض قفل را شرح میدهیم.

و سپس مشکل پیش آمده را برطرف می کنید.

چرا درب ماشین لباسشویی باز نمیشود ؟

هر یک از عواملی که در بخش قبل مطرح شد در بروز این ایراد نقش به سزایی دارد و با عیب یابی و برطرف کردن آن میتوانید برای دفعات بعد به راحتی از دستگاه استفاده کنید. برای اینکه علت باز نشدن درب لباسشویی را پیدا کنید کنید کافی است بدانید:

قفل کودک فعال است

در برخی مدلهای لباس شویی قفل کودک وجود دارد. قفل کودک درب را قفل میکند که آن برای جلوگیری از خطرات احتمالی برای کودکان تعبیه شده است. پس اگر قفل کودک بنا به هر دلیلی فعال شده باشد بدون شک علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی میباشد.

چرخه شستشو به طور کامل انجام نشده است

بررسی کنید چرخه شستشو کامل شده است.اطمینان پیدا کنید که زمان شستشو تمام شده و آب کاملا تخلیه شده باشد.اگر لباسشويي خاموش است آن را روشن کرده و صبرکنید تا قفل درب باز شود.دستگاه باید صدای باز شدن درب را ایجاد کند تا بعد از آن باز گردد.در مدل هایی که در طول چرخه شستشو قدرت بالایی دارند، بازکردن قفل حدود 5 دقیقه طول میکشد.

این ویژگی بدلیل موارد ایمنی امنیت دستگاه است.

تخلیه نشدن کامل آب علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی میباشد.

برای مدل های درب از جلو، آب پس از انجام شستشو توسط شیلنگ اضطراری تخلیه میگردد.در لباسشويي های درب ازجلو، درب قفل میماند و از ریختن آب درون آن برروی کف زمین جلوگیری میشود.شیلنگ تخلیه اضطراری در فیلتر پمپ تخلیه قرار دارد (که به آن فیلتر زباله نیز گفته میشود).در صورتی که قفل آن براثر تجمع آب گیر کرده باشد میتوانید با استفاده از آن آب را تخلیه کنید.برخی مدلهای قدیمی دارای فیلتر پمپ یا شیلنگ تخلیه اضطراری نیستند.هنگامی که دیگر آب از شیلنگ تخلیه اضطراری خارج نشد، لباسشويي را خاموش کرده و دوباره روشن کرده که این باعث میشود درب باز شود.

خرابی دستگیره

میخواهیم بدانیم چرا با خرابی دستگیره درب ماشین لباسشویی باز نمیشود.قفل شدن درب لباسشویی امکان دارد از دسته آن ناشی شود و احتمال دارد گیر کردن آن به همین دلیل باشد.در واقع اگر دسته آن شل باشد نشانه خرابی آن است.پس از خاموش کردن ماشین لباسشویی به درب ضربه بزنید و اگر باز نشود باید قفل را تعویض کنید.همچنین میتوانید با نخ پلاستیکی دور درب (مدلهای درب از جلو) بچرخانید و دوسر نخ را از دو طرف بکشید تا زبانه قفل باز شده و درب باز شود.به جای نخ از یک کارت ویزیت هم میتوانید استفاده کنید.

خرابی لولاها علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی است.

از لولاها برای چرخیدن و کیپ شدن درب دستگاه استفاده میشود.اکثر لولاها از جنس پلاستیک هستند و درصورت خرابی و یا پوسیدگی درب لباسشویی قفل میشود.

وزن بالای البسه

اگر تعداد البسه استفاده شده بیش از حد استاندارد باشد امکان دارد درب ماشين لباسشويي باز نشود.پس قبل از راه­ اندازی دستگاه تعداد لباس و وزن آن را بررسی کنید تا مشکلی پیش نیاید.

گیر کردن البسه

در بعضی مواقع لباسهای داخل لباسشويي بین درب و مخزن شستشو گیر میکند که این میتواند علت قفل شدن درب لباسشویی و یا گیر کردن آن میشود؛ پس قبل از شستشو حتما آن را بررسی نمایید.

مشکلات فنی در برد فرمان و میکروسوییچ علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی است.

برخی مواقع خرابی میکروسوئیچ و برد در ماشين لباسشويي موجب میشود، میکروسوئیچ یک کلید برقی میباشد و درصورت خرابی آن دستور باز و بسته شدن درب صادرنشده بسته میماند.همچنین برد لباسشويي دستورات لازم جهت برنامه های اجرایی آن را صادر میکند و درصورتی که به هر دلیل خراب شود مشکلاتی در خصوص بسته ماندن در ایجاد میکند.

گرمای بیش از حد موتور علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی است

اگر در زمان شستشو دستگاه در اثر گرمای بیش ازحد آب مصرفی و یا استفاده بیش ا زحد، در بسته بماند بایستی آن را خاموش کرده و بعد از خنک شدن– حدودا 5 دقیقه طول میکشد- تا باز شود.

البته در نظر داشته باشید تمام روشهای گفته شده روی تمامی مدل ها جواب نمیدهد.

مراحل تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

اگر علت باز نشدن درب لباسشویی از قفل آن باشد میبایست آن تعویض شود، میتوانید برای انجام این کار و تعمیرات انواع لباسشویی نظیر تعمیر لباسشویی دوو، تعمیر لباسشویی ایندوزیت، تعمیر ات لباسشویی های کنوود،الجی،سامسونگ، پاکشوما، آبسال،اسنوا و…  با خدمات ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان و اعزام به موقع کارشناسان بهره مند شوید.

مراحل تعویض قفل که در زیر برای ذکر شده برای هر نمونه ماشین لباسشویی کاربرد دارد:

  1. دوشاخه ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید.
  2. سیم برق را از دستگاه جدا کنید.
  3. با توجه به مدل ماشین لباسشویی، پنل بالا یا جلوی ماشین را جدا کنید.
  4. لاستیک دور درب ماشين لباسشويي را جدا به آرامی جدا کنید.
  5. در این مرحله پیچهای اطراف قفل را باز کنید و آن را تعویض کنید. حتما توجه داشته باشید این کار با دقت انجام گیرد و پیچهای مربوط به آن را محکم ببندید.
  6. تسمه دور درب ر ا با دقت نصب کنید.
  7. پنلها مربوط به ماشین را به آرامی و با دقت در قسمت مربوط به خود قراردهید.

لازم بذکر است در مراحل اولیه جداسازی، چگونگی اتصالات را بخاطر بسپارید و با دقت و به درستی آن را انجام دهید و در پایان از اتصال قفل درب لباسشويي به برد اصلی اطمینان حاصل کنید.

فقط کافی است تماس بگیرید تا بدون صرف هزینه های تحمیلی مهندسین ما در میهن تعمیر شما را راهنمایی کنند.

رضایت شما برای ما بهترین پاداش است.

گواه ادعای ما 7 سال رضایت شماست با مدیریت. مهندس حمیدی09352213485. 09157002898 وبراتی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *